Zgłaszanie nieprawidłowości i naruszeń prawa wewnątrz organizacji – nowe obowiązki dla przedsiębiorców  i instytucji; jak wdrożyć system aby wspierał właścicieli, zarząd i radę nadzorczą

r. pr. Marzena Rosler-Borakiewicz

Praktyczny warsztat dedykowany osobom zarządzającym w firmie, dyrektorom działu HR i Compliance Officerom.

W ramach tego modułu dowiesz się:

  • kto i od kiedy będzie zobowiązany do wdrożenia w ramach organizacji wewnętrznych procedur zgłaszania nieprawidłowości;
  • jakie są konsekwencje braku wprowadzenia procedur zgłaszania nieprawidłowości;
  • jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie procedury zgłaszania nieprawidłowości w ramach organizacji;
  • jak powinien wyglądać system zgłaszania nieprawidłowości;
  • jak przeprowadzić wewnętrzne postępowanie wyjaśniające;
  • kto to jest sygnalista i z jakiej ochrony korzysta;

Marzena Rosler – Borakiewicz
Radca Prawny 

Pomaga Klientom zrozumieć i skutecznie wdrożyć mechanizmy – procedury i narzędzia, umożliwiające podejmowanie skutecznych działań wyprzedzających ewentualne nieprawidłowości w funkcjonowaniu organizacji, realizację zgłoszonych nieprawidłowości, raportowania niepożądanych zachowań występujących w organizacji (whistleblowing).

Zajmuje się audytem procesów HR, identyfikacją ryzyk związanych z brakiem ich przestrzegania, w celu  zapewnienia zgodności prowadzonej przez przedsiębiorstwo działalności z obowiązującymi przepisami prawa oraz regulacjami wewnętrznymi, tak by ograniczyć odpowiedzialności osób zarządzających.